Kersverse ouders kopen vaak enorm veel spullen voor hun kleine. En daar willen ze logischerwijs het beste voor, waardoor er vaak gekeken wordt naar nieuwe producten. Maar dat is volgens Marktplaats helemaal niet nodig, en dat probeert het tweedehandsplatform duidelijk te maken in een nieuwe campagne, meldt Adformatie.

Tweedehands babyspullen zijn al populair op Marktplaats, maar toch vindt het bedrijf dat er wat extra uitleg nodig is. Nieuw kopen zou namelijk niet alleen slecht voor de portemonnee, maar ook voor het milieu zijn. Bovendien zou het ook onnodig zijn, omdat babyspullen vaak zo kort gebruikt worden dat ze nog in nieuwstaat verkeren als mensen ze weer verkopen.

Naast dit alles denkt Marktplaats vooral dat de verkopers en kopers elkaar van goede informatie kunnen voorzien. De verkoper is immers ervaringsdeskundige en de koper begint net met de uitdaging van het hebben van een kind.

Hoe die campagne eruit ziet? Dat kun je zien op Adformatie.nl: Marktplaats start campagne om tweedehands babyproducten een nieuw leven te geven