Elk bedrijf is uit op groei, maar die is niet altijd even makkelijk te realiseren zonder de juiste contacten. Zeker over de grens is het maar de vraag of potentiële zakenpartners te vertrouwen zijn. WeMarket wil die brug slaan.
“Je bedrijf laten groeien door nieuwe kansen te benutten is een aantrekkelijk idee. Maar het is vaak tijdrovend, aangezien betrouwbare relaties niet in een dag opgebouwd worden, toch? Wij geloven dat deze relaties in een fractie van een seconde gemaakt kunnen worden,” vertelt Gijs van den Broek van WeMarket.
Het bedrijf is dinsdag gelanceerd en een initiatief van de bedenkers van WeTransfer, waarmee internetters bestanden kunnen delen die te groot zijn om per mail te versturen.
WeMarket moet een platform zijn waarop bedrijven elkaar ontmoeten, op zoek naar kansen om samen te werken en bij elkaar in te kopen. “Voor Princess is WeMarket een mooi extra kanaal voor groothandel en andere B2B-inkopers, buiten ons traditionele handelsnetwerk”, zegt Linda Verhagen van het huishoudartikelenmerk.
Karma
Het belangrijkste aspect van WeMarket is Karma, het systeem waarmee elke gebruiker een waardering krijgt opgeplakt na een afgeronde transactie. Karma put ook uit gegevens als kredietwaardigheid, bedrijfsprofielen en natuurlijk de ervaringen van klanten of leveranciers. Volgens WeMarket is het scoresysteem ‘revolutionair’.
Niet alleen bekende namen als Princess en Samsung zijn al actief op WeMarket, ook distributeurs, inkopers, importeurs bij bedrijven van elk formaat kunnen lid worden. Iedereen wordt doorgelicht door WeMarket alvorens ze toegang krijgen.
Er zijn meer dan 30 industrieën actief op WeMarket, waaronder in consumentenelektronica, speelgoed, games, mode, persoonlijke verzorging, woninginrichting, elektrisch gereedschap, IT-hardware en auto’s.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl