Webgigant Amazon komt naar Amsterdam met een pop-upstore in feestelijke uitdossing. De winkels staan in het teken van kerst en de Amerikaanse ’traditie’ van Black Friday. Consumenten kunnen er echter alleen artikelen bekijken – niets is te koop.

Dat melden de Amsterdamse tv-zender AT5 en nieuwswebsite voor de detailhandel RetailTrends.

Een deel van het assortiment uit de webshop van Amazon zal er te zien zijn. Merken als Disney en Lego tonen er hun producten. De winkel komt in de Eerste van der Helststraat in De Pijp en is geopend op twee dagen: vrijdag 23 november van 13 tot 17 uur en op zaterdag 24 november van 10 tot 17 uur.

Naast de uitstalling van producten moeten evenementen bezoekers trekken. Zo is er een kerstkaartentekenaar en zijn er ‘experiences’ rondom kapsels en make-up.

Amazon opent ook in Parijs, Berlijn, Madrid, Milaan en Londen een vergelijkbare pop-upstore. In Londen bestaat al een tijdelijke winkel waar Amazon wél spullen verkoopt, waaronder vooral kleding.