Voldoende animo voor je crowdfundingcampagne, maar moeite om die belangstelling om te zetten in een succesvol bedrijf? Daar heeft ondernemer Kasper Brandi Petersen tips voor, zoals: denk al meteen na over de supply chain en bouw een community op met je klanten. 

Kasper Brandi Petersen verdiende zijn sporen bij ’s werelds grootste rederij en stond aan de wieg van personal shoppingservice The Cloakroom. Zijn huidige bedrijf, LABFRESH, zette hij in de markt met een campagne op crowdfundplatform Kickstarter. 

LABFRESH is een innovatief kledingmerk, waarmee Peterson vecht tegen fast fashionbedrijven. De kleding is namelijk gemaakt van gepatenteerde vlek-, geur- en kreukbestendige stoffen. Gooi een glas rode wijn over je witte shirt en er zal geen spoortje van te zien zijn. Je hoeft de kledingstukken dus minder vaak te wassen en ze hoeven nooit de prullenbak in door een vlek die je er niet uit krijgt. Kleding gaat op die manier dus veel langer mee. 

Tips voor crowdfundingcampagnes

Inmiddels werken er zo’n tien mensen voor LABFRESH en wordt de kleding wereldwijd verkocht. In Aanjagers, een podcastserie van Salesforce, vertelt Peterson hoe hij op het idee kwam voor LABFRESH. Én hoe hij zijn succes op crowdfundplatform Kickstarter vertaalde in een geslaagde launch. 

Zo is het volgens Peterson belangrijk om vanaf de start van je bedrijf na te denken over de supply chain. De meeste creatieve ondernemers starten met een innovatief idee, maar zonder een goed doordacht productieproces is het lastiger investeerders over te halen of überhaupt je idee van de grond te krijgen. Meer van zijn tips beluister je in Aanjagers aflevering 6.

Laat je inspireren door Nederlandse aanjagers

Salesforce’ Patrick Willer en Nick Botter spreken in de podcastserie Aanjagers met toonaangevende gasten die hun industrie op zijn kop zetten. Ze zijn creatief, innovatief en in Aanjagers geven ze je een kijkje in de keuken. In de komende aflevering hoor je Neelie Kroes – voormalig EU-commissaris en tegenwoordig onder andere internationale pleitbezorger voor de positie van vrouwen in de tech-industrie en vrouwelijk ondernemerschap – over haar grootste successen. Ook spreken Willer en Botter binnenkort met Sarah Wubben en Jeanette Kerssens van marketing agency Dept. 

Luister hier naar de hele serie via Spotify.

Aanjagers is een podcast van Salesforce; verenig al je teams rondom je klant met Salesforce Customer 360.