Dat is maandag bekendgemaakt. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam
Jaap.nl.

Het nieuwe Jaap.nl zal een samenwerkingsverband zijn tussen Telegraaf Media
Nederland (50 procent), DSB Bank (40 procent) en een groep oprichters van
Jaap.nl (10 procent). Telegraaf Media Nederland, onderdeel van Telegraaf
Media Groep, is eigenaar van Brixter.nl. DSB Bank participeerde al in
Jaap.nl.

Gesloten beurzen
Het gaat om een transactie met gesloten beurzen, zei directeur Hans Voorn van
Jaap.nl. De fusie moet nog wel worden goedgekeurd door de Nederlandse
Mededingings Autoriteit. Bij het gecombineerde bedrijf zullen ongeveer tien
mensen werkzaam zijn.

Campagne
Telegraaf Media Nederland zal volgens Voorn een grote reclamecampagne
financieren. Deze moet ervoor zorgen dat de website in 2012 maandelijks een
miljoen unieke bezoekers trekt. Nu ligt dat aantal op ongeveer een derde van
concurrent Funda.nl, dat volgens Voorn maandelijks circa twee miljoen unieke
bezoekers trekt.

Funda.nl is een samenwerkingsverband tussen de NVM-makelaars en mediabedrijf
Wegener. Voorn: "We gaan de strijd aan met Funda. De rest doet er straks
niet meer toe.” Jaap.nl genereert met name inkomsten uit advertenties.
Andere inkomsten haalt de site uit de dienst dat huizenbezitters hun woning
prominent op de site willen zetten.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl