“We zien een webwinkel als een extra filiaal met bijbehorende
omzetmogelijkheden. En we geloven dat de klant er klaar voor is”, zegt Joost
Cornelissen, manager communicatie van de Hoogenbosch Retailgroep.

Dolcis en Wehkamp gingen op internet al een samenwerking aan, die naar
eigen zeggen leidde tot goede verkoopcijfers. “Nu zijn we met onze winkels
nog niet in iedere regio vertegenwoordigd. Ook kregen we e-mails van klanten
die ons vroegen om online te gaan verkopen”, aldus Cornelissen.

Volgens hem staat de samenwerking met Wehkamp hierdoor niet op de tocht. "Die
gaat gewoon door naast de te openen webwinkel van Dolcis."

De prijzen van de schoenen zullen op internet gelijk zijn aan die van de
stenen winkels. Wel moet de klant die online bestelt, 4,95 euro aan
verzendkosten betalen.

Cornelissen zegt niet bang te zijn dat de opening van de ‘online
stores’ tot kannibalisatie van de gewone verkopen leidt. “We hebben twee
doelen met het openen van de webwinkels: meer verkeer naar de filialen
krijgen en extra omzet genereren.” De internetwinkels moeten ongeveer
dezelfde omzet gaan draaien als een gewoon filiaal.

Hij wijst erop dat de online consumentenbestedingen nog steeds toenemen. De
schoenenwinkels hopen een graantje mee te pikken van die groei.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl