Wel dol op reizen, maar geen zin vieze hostels met ongedierte en onduidelijke korsten op het matras? Hilton begint een nieuwe keten voor backpackers die geen geldzorgen, de ‘glampackers’.
Hilton wil in 2014 een nieuwe hotelketen introduceren voor welvarende, jongere reizigers. Het nieuwe merk moet in het teken staan van stijl en design, zo schrijft The Wall Street Journal vrijdag.
Hilton verkent momenteel plannen om een ‘boutique hotel’ of lifestyle merk op de markt te brengen. Hiermee wil de onderneming concurreren met de W-hotels van Starwood Hotels & Resorts en de Edition hotels van Marriott International.
Vanaf deze week kan er op de beurs op Wall Street gehandeld worden in aandelen Hilton. De aandelen bleken in trek bij beleggers en stegen op de eerste dagen na de introductie flink in waarde. De hotelketen heeft nu een marktwaarde van rond de 21 miljard dollar. Starwood and Marriott zijn beiden rond de 14 miljard dollar waard.
Lees ook
'Hilton vestigt record bij beursgang'
Ballast Nedam bouwt nieuw Hilton
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl