De Heatbox is een hit op crowdfundingplatform Kickstarter. Het gaat om een lunchbox waarin maaltijden op elke locatie snel kunnen worden opgewarmd met stoom.

Binnen 24 uur haalden bedenkers Amit Jaura, Kevin de Krieger, Dennis Giezeman en Michael Kasbergen het beoogde financieringsbedrag van 30.000 euro binnen. Inmiddels staat de teller op 52.000 euro met nog 21 dagen te gaan voor de inschrijvingen op Kickstarter.

De ondernemers achter de Heatbox kunnen nu starten met de productie van het apparaat. Naar verwachting zijn de eerste exemplaren in juli 2020 leverbaar voor de geïnteresseerden die zich hebben ingeschreven.

Voor de investeerders die zich als ‘early bird’ hebben aangemeld is de prijs van de heatbox 129 euro. De reguliere consumentenprijs bedraagt 169 euro.

Maaltijd opwarmen via een accu

De Heatbox is bedienbaar met een app of met een druk op de knop. Hij is oplaadbaar en heeft verschillende opwarmprogramma’s. Een eenmaal opgeladen box kan drie keer een maaltijd opwarmen. Met de accu in de box kunnen ook telefoons worden opgeladen, het is een soort powerbank.

Het idee achter de lunchbox is vers, warm eten waar en wanneer je maar wil. De technologie van de Heatbox is geïnspireerd op au bain-marie, waarbij je voedsel in een waterbad plaatst. Met een techniek waarop patent is aangevraagd, worden maaltijd en water van elkaar gescheiden.

De uitvinders van het apparaat willen mensen de mogelijkheid geven om een gezonde en verse warme maaltijd te eten zonder afhankelijk te zijn van een magnetron of dure en minder gezonde alternatieven.

Lees ook op Business Insider

Heatbox op CES in Las Vegas

Heatbox is één van de vijftig startups die in januari met Prins Constantijn naar de Consumer Electronics Show in Las Vegas gaan. Dit is de grootste elektronicabeurs voor consumentenartikelen ter wereld.

De crowdfundingscampagne gaat nog door tot en met 19 december. Extra geld dat binnenkomt wordt gebruikt om de Heatbox internationaal te lanceren.

LEES OOK: De Bossche startup Boon verkoopt nu al 35.000 vegaburgers per week en krijgt €1 miljoen om uit te breiden in Europa