De groei is te danken aan de voortzetting van succesvolle, bestaande programma’s en de verkoop van een groot aantal nieuwe titels. Mede daardoor heeft het mediabedrijf ook zijn winstdoelstellingen behaald. Volgens algemeen directeur Peter Adrichem zijn de resultaten ook het gevolg van de veranderingen die de afgelopen jaren binnen de mediagroep zijn doorgevoerd.
,,In 2009 zijn we begonnen met de opbouw van een vernieuwde organisatie. Er is flink geïnvesteerd in creativiteit en talent en we hebben de structuur en de primaire processen efficiënter ingericht. Zo zijn we erin geslaagd onze concurrentiepositie aanzienlijk te verbeteren. Het effect daarvan was al zichtbaar in 2010 en dit jaar heeft die lijn zich sterk doorgezet”, zegt Adrichem.
Ook in kijkcijfers was het bedrijf succesvol. ,,De meeste producties hebben goed tot zeer goed gescoord. Dat geldt niet alleen voor erkende blockbusters als Goede Tijden Slechte Tijden, Peter R. de Vries, Miljoenenjacht, Eén tegen 100, Ik vertrek of All you need is love. Ook veel andere vaste waarden en verschillende nieuwe titels hebben aan de verwachtingen van onze opdrachtgevers voldaan. Daarnaast
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl