De supermarktketen Dirk van den Broek vond het aanvankelijk ongepast om het
glossy tijdschrift over Geert Wilders in de winkels te hebben, vooral in de
Randstad waar het bedrijf veel allochtone klanten heeft, zo meldde De
Volkskrant, dinsdag 2 november.
"Met de verkoop van de glossy zouden we deze klanten voor het hoofd
kunnen stoten", aldus assortimentsmanager Stephan Verburg van tegenover
de Krant.
Hans van Brussel, uitgever van de eenmalige glossy toonde zich teleurgesteld.
Bij andere supermarkten ligt de Geert wel in de schappen.
Politiek of niet
Volgens Van Brussel maakt de glossy geen reclame voor de standpunten van de
PVV-leider. "Wilders wordt niet helemaal afgezeken. Maar pro-Geert is
het zeker niet."
Inmiddels is Dirk van den Broek teruggekomen op het besluit, zo meldt
persbureau ANP. Vanaf donderdag ligt de Geert wel in de schappen bij de
supermarktketen.
"Die manager krijgt heel veel tijdschriften voor zich en moet daar ja of
nee op zeggen. Het was goed bedoeld van hem, maar we doen niet aan politiek.
Dit tijdschrift niet verkopen zou een vorm van politiek zijn. En als wij
alles waar Geert Wilders op de voorpagina staat uit het schap zouden halen,
zou er niet veel overblijven", laat het bedrijf weten.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl