Barbara Corcoran noemt ze ‘dieven in de nacht’ en heeft ze nooit getolereerd in haar bedrijf.

Corcoran is een vastgoedmagnaat die in 2001 haar bedrijf The Corcoran Group voor 66 miljoen dollar wist te verkopen.

In een aflevering van Business Insider’s podcast Success! How I Did It vertelt Corcoran over het succes van haar bedrijf en het weren van deze dieven: klagende werknemers.

“Ga een potje zeuren en ik kan niet wachten tot het vrijdag is om je buiten de deur te zetten, oké?”, trekt de ondernemer fel van leer. “Het voelt alsof je mijn kindje aanvalt.”

Andere mensen herkennen zich in de besmettelijkheid van klagers binnen een organisatie. De Amerikaanse website Inc. geeft een redelijk accurate omschrijving:

“Deze mensen gaan verantwoordelijkheid voor hun daden uit de weg en geven liever een ander de schuld van problemen. Ze hebben altijd een excuus en met hun geklaag maken ze geen goede beurt bij collega’s. Die beginnen overigens ook steeds meer een slachtoffermentaliteit te ontwikkelen, omdat ze worden aangestoken door de klagers.”

De website vult aan:

“Het gewicht van de wereld rust op zijn of haar schouders. Niemand werkt harder of heeft te maken dan grotere problemen dan zij. Iedereen weet dit, omdat deze persoon het de hele tijd zegt. Ze besteden veel tijd aan klagen over de obstakels die ze tegenkomen, het onvermogen van de mensen om hen heen en de zware taak van hun dagelijkse verantwoordelijkheden.”

Corcoran geeft dan ook het simpele advies om afscheid te nemen van dit soort mensen.

“Een negatief persoon haalt stilletjes de energie uit vijftien fantastische mensen”, zegt ze. “Daarom zie ik klagers als dieven in de nacht – ze zijn niet eerlijk. Ongemerkt saboteren ze de boel.”

LEES OOK: Brabantse 26-jarige is ‘flying nanny’ voor Etihad: gratis wonen in Abu Dhabi en de meest luxe reizen maken