Waar in het verleden in de supermarkten van Schuitema gespaard kon worden
voor een doos boodschappen, bestek of pannen, lijkt de supermarkt nu meer de
weg van concurrent Albert Heijn ingeslagen met de Gogo’s.
2 procent meer klanten
Volgens marktonderzoeker GfK hebben de C1000-winkels dankzij de plastic
poppetjes de afgelopen weken 2 procent meer klanten gezien dan normaal. GfK
wijst erop dat de marketingmanager van Albert Heijn in de loop van dit jaar
is overgestapt naar concurrent C1000.
Een woordvoerster van C1000 zegt dat er inmiddels miljoenen Gogo’s over de
toonbank zijn gegaan. Hoeveel precies wil zij niet zeggen. Klanten krijgen
bij 10 euro aan boodschappen een Gogo.
Volwassen vinden het onooglijke dingen, zo beaamt de woordvoerster, maar
kinderen zijn er helemaal wild van. Ze spelen spelletjes als jeu-de-boules
en bowlen met de figuurtjes.
Ze zijn er in zestig verschillende uitvoeringen en in vijf kleuren. Ook zijn
er vierhonderd gouden Gogo’s in omloop, die recht geven op een heel
Gogo-pakket. De actie loopt nog tot en met zaterdag, maar bij sommige
winkels zijn de figuurtjes al op.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl