Op LinkedIn krijgt de “rockster” van de McDonald’s honderden complimenten.

Het verschil tussen een manager en een leider? De eerste managet, de tweede inspireert. Toegegeven, die wijsheid komt – soms tot vervelens aan toe – wekelijks op LinkedIn voorbij, verpakt in tal van verschillende anekdotes en citaten. Maar iedereen die wel eens praat met iemand die voor een baas werkt, weet dat er op kantoor maar al te weinig van die ‘leiders’ rondlopen.

Hoewel… als je goed kijkt. De Zweedse consultant Tobias Edström was aangenaam verrast toen hij in een McDonalds “ergens in Nederland” restaurantmanager Wesley bezig zag. “Zoals je kunt zien doet hij waarschijnlijk dingen die niet in zijn functieomschrijving staan”, schrijft  Edström boven de foto waarop te zien is hoe Wesley de vloer dweilt.

Wesley, een restaurant manager bij een McDonalds in Nederland, krijgt veel complimenten op LinkedIn vanwege zijn leiderschapsstijl.

Wesley laat het goede voorbeeld zien, in plaats dat hij het – zoals veel managers – dicteert. En niet alleen door de vloer schoon te maken.

“Hij begroet niet alleen mij met een glimlach en een handdruk ELKE KEER als ik binnenkom, maar alles en iedereen die daar zin in heeft”, aldus Edström.

De kersverse post op LinkedIn heeft meer dan 6700 likes en de reacties stromen binnen (meer dan 300).

Wanneer de tevreden klant met zijn kinderwagen het restaurant verlaat, staat Wesley klaar om de deur op te houden.

"Hij wenst de ouderen een fijne dag met zijn lach en koopt voor hen koffie", aldus Edström. "McDonald's, jullie hebben een echte rockster aan boord. Erken, prijs en koester hem!"


Vond je dit artikel leuk? Like ons dan op Facebook net als duizenden anderen!