Afgelopen jaar wisten 3,8 miljoen bezoekers de winkels waar de oude collectie voor weinig te koop is, te vinden. In 2001 opende het winkelwalhalla in Roermond de deuren. Toen hadden de winkels een oppervlakte van in totaal 17.500 vierkante meter, dat is nu ruim 35.000 vierkante meter.

Het centrum telt nu 150 winkels. De grootste winkel in het nieuwe deel is de Burberry-winkel van ruim 600 vierkante meter. In totaal krijgen 35 merken er een vertegenwoordiging in Roermond bij.

Veel Duitsers

,,We hebben een verzorgingsgebied van 26 miljoen mensen binnen een straal van 1,5 uur rijden”, aldus Bauwens. De ogen zijn daarbij vooral gericht op het nabijgelegen Duitsland. ,,Meer dan de helft van onze klanten komt uit Duitsland. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoeken, Belgen voor 8 procent.”

Chinezen en Russen die Nederland bezoeken, weten Roermond volgens Bauwens uitstekend te vinden.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl