De vele andere acties die Albert Heijn dit jaar al zijn klanten aanbood, zijn reden voor de grootgrutter om dit jaar geen Filmweken te organiseren. ,,Onze commerciële kalender is erg druk. We hebben al zoveel verschillende thema’s gehad dit jaar, inclusief het WK voetbal, dat we dit jaar besloten hebben deze actie niet te doen”, aldus een woordvoerster.

Albert Heijn organiseerde in de afgelopen negen jaar acht keer de Filmweken. Een jaar werd overgeslagen, ook in verband met een groot voetbalevenement. De zegsvrouw van Albert Heijn zei dat het bedrijf niet uitsluit volgend jaar wel weer de actie op te nemen, maar afspraken zijn daarover nog niet gemaakt. Albert Heijn overlegde ieder jaar opnieuw met de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) en Filmdistributeurs (NVF) over de actie.

Mr. Big uit Sex and the City

Of en hoeveel C1000 betaald heeft om de actie te mogen organiseren wilde de onderneming uit Amersfoort niet kwijt. ,,We doen geen uitspraken over de inhoud van het contract. We kregen de mogelijkheid om deze actie over te nemen en wij vinden dat deze past bij C1000.” Ook wilde de zegsvrouw van het bedrijf niets zeggen over het aantal bonnen dat naar verwachting verstrekt gaat worden.

Klanten van C1000 krijgen bij besteding van 20 euro aan boodschappen een voucher voor een tweede gratis bioscoopkaartje bij (bijna) alle bioscopen en filmhuizen in Nederland. De Amerikaanse acteur Chris Noth, bekend van zijn rol als Mr. Big uit de Sex and the City-serie en films, speelt in de commercials. Alle 373 vestigingen van C1000 doen mee aan de actie.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl