De twee topmanagers, directeur operaties Gareth Kirkwood en directeur
klantenservice David Noyes, moesten weg vanwege de grote problemen waarmee
Terminal 5 op vliegveld Heathrow kampt.
Dat meldt The Times.
De fonkelnieuwe terminal is eigendom van British Airways, maar sinds
dag één zijn er zulke grote problemen met de afhandeling van de
passagiersstroom dat BA honderden vluchten moest annuleren.
Ook werd de luchtvaartmaatschappij tot haar grote schande gedwongen om
duizenden koffers van passagiers naar een sorteerbedrijf in Italië te
sturen.
Het eigen personeel kon de taak niet aan, zo bleek, waardoor de stapel
zoekgeraakte koffers in korte tijd epische vormen kon aannemen.
De blamage heeft BA nu al ruim 19 miljoen euro gekost.
De positie van bestuursvoorzitter Wilie Walsh is met het vertrek van de twee
directeuren verzwakt.
Hij lag publiekelijk al onder vuur in Groot-Brittannië, en dat wordt er
niet beter op aangezien hij afgelopen zaterdag nog zijn onvoorwaardelijke
steun uitsprak voor de vandaag vertrokken directeuren.
De bouw van Terminal 5 op Heahtrow kostte ongeveer 8,5 miljard euro.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl