Coronel vertelt over deal in Het Financieele
Dagblad.

Barbecues, plasma-tv’s, sneeuwkettingen en koffieapparaten. Wat een
opmerkelijk assortiment!

"Create2fit is een overkoepelende bv van diverse gespecialiseerde
internetshops. Mijn zakenpartner Marc Koster en ik verkopen producten die we
zelf ook leuk vinden, waar we zelf een goed gevoel bij hebben. Het begon met
de webshop kinderstoeltje.nl. We hadden zelf kinderen en konden nergens op
internet fatsoenlijke kinderstoeltjes vinden. Er kwamen steeds nieuwe
webshops bij. Als grapje is deze hobby zo in een paar jaar tijd uitgegroeid
tot een hele serieuze business."

Hoe kwam u in contact met Wehkamp?
"We kwamen ze tegen bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards, een
jaarlijkse prijs van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. We hebben ze
uitgenodigd voor koffie en laten zien hoe wij werken. Een paar maanden later
werden we bij hen uitgenodigd, om te zien hoe zij het allemaal doen. Toen
hadden we net kinderstoeltje.nl verkocht aan Babypark en toen we dat
vertelden, zagen we meteen de teleurstelling op hun gezicht. We kregen een
handdruk met het verzoek: laat het alsjeblieft weten als er weer kapers op
de kust zijn."

En, wanneer kwamen die?
"Begin maart ontstond er opeens van verschillende kanten hele serieuze
belangstelling vanuit de markt. We maakten een afspraak en het klontje
suiker zat nog niet in de koffie of ze vroegen al: wat kost die toko? Die
interesse overviel ons eerlijk gezegd wel een beetje. Ze wilden ook meteen
de hele zaak overnemen, maar wij wilden er nog helemaal niet vanaf. We
stonden wel open voor een strategische partner, een stille vennoot die ons
kon helpen groeien."

Waarom hebben jullie een meerderheidsaandeel verkocht?
"Dat wilde Wehkamp graag. Het was voor ons ook een teken dat ze er heel
erg in geloven. Een minderheidsbelang was voor hen geen optie. Daar staat
tegenover dat er een goede bonus inzit voor ons als we een omzet van euro
200 mln halen. Met ons huidige groeitempo denk ik dat we dat binnen drie
jaar tot vijf jaar halen."

Wat hebben jullie elkaar eigenlijk precies te bieden?
"In feite zijn we nog steeds concurrenten van elkaar. We hopen dingen van
elkaar te leren door in elkaars keuken te kijken. Zij hebben heel veel
domeinnamen vastgelegd, zoals strijkijzer.nl, waar niets mee gebeurt. Aan
ons de taak om per jaar twee à drie van die potentiële shops per jaar uit te
rollen."

Dat zouden jullie ook zonder Wehkamp kunnen.
"Klopt, maar zij zijn wel een hele grote partij met een fantastische
marketingstrategie, die altijd alle prijzen op het gebied van webwinkels
wint. Dat willen wij ook wel eens."

U bent professioneel autocoureur. Is dat wel te combineren?
"Ik leef van het autocoureur zijn, dat doe ik ieder weekend. Daarbij zijn
wij geen jongens met dikke huizen, we spenderen geen geld aan onzin."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl