Consumer Reports had weliswaar een eerste enthousiaste reactie op zijn weblog
geplaatst, maar zegt dat nu pas het nadere onderzoek is afgerond. Daarbij is
gebleken dat als een beller de antenne aanraakt, die aan de buitenzijde van
de iPhone 4 is bevestigd, de verbinding weg kan vallen. Dat is een
hardwareprobleem.

Apple zegt echter dat het om een softwareprobleem gaat, waarbij de sterkte van
het signaal verkeerd wordt weer gegeven. Dat wil het bedrijf oplossen via
een software update. Verder raadt de mobieltjesmaker aan om de iPhone 4
anders vast te houden of een beschermend hoesje te kopen.

Oplossing Apple
Consumer Reports betwijfelt of de oplossing van Apple het probleem zal
verhelpen, en raadt dus niet aan om de nieuwe iPhone te kopen. Consumenten
kunnen beter de ‘oude’ iPhone 3GS aanschaffen, aldus de Amerikaanse
consumentenbond.

Telecomaanbieder AT&T is in ieder geval opgelucht. Het regende klachten
over het netwerk dat niet bestand zou zijn tegen dataslurpende iPhones, maar
nu blijkt het probleem grotendeels in de telefoon zelf te zitten.

Ondanks de slechts ontvangst en het wegvallen van gesprekken is de iPhone 4
een verkoopsucces.

Lees meer:

Apple zoekt plots antenne-specialisten

Verkoop nieuwe iPhone breekt records

Steve Jobs' korte antwoord op klacht nieuwe iPhone

Lex Column: In defence of Apple (The Financial Times)

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl