Statistiekbureau CBS
houdt maandelijks het Nederlandse inflatiecijfer bij. In januari was de
gemiddelde stijging van de prijzen van goederen en diensten twee procent,
tegen 1,5 procent een half jaar eerder.

De inflatie wordt vooral aangejaagd door hogere grondstofprijzen.
Ondernemingen die zelf last hebben van hogere inkoopkosten vinden het zo
langzamerhand welletjes. De bazen van tal van beursbedrijven die de
afgelopen weken jaarcijfers presenteerden, waren opvallend eensgezind: de
prijzen voor consumenten gaan omhoog.

Z24 toont een overzicht van producten die duurder worden, op basis van de
verwachtingen van ondernemers. Van Unilevers A-merken tot de biertjes van
Heineken. Zie de slideshow: allemaal
duurder
.

Lees ook:

Unilevers Polman: deel producten duurder

Duurder Heinekenbier en nieuwe merken

AkzoNobel gaat prijsstijgingen doorberekenen

Autopremies fors duurder

TomTom: meer investeren in 2011

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl