De resultaten overtroffen de verwachtingen van analisten. De nettowinst was
lager dan vorig jaar, maar toen droeg het inmiddels afgestoten Schuitema nog
bij.

Ahold handhaaft de verwachting voor 2008. Het supermarktconcern rekent
op een bruto winstmarge op de winkelactiviteiten van 4,8 en 5,3 procent. In
het derde kwartaal kwam deze onderliggende operationele retailmarge uit op
4,9 procent.

Eind oktober maakte Ahold, eigenaar van Albert Heijn, al de omzetcijfers over
het derde kwartaal bekend. In totaal rekenden consumenten voor een bedrag
van 5,8 miljard euro af aan boodschappen bij de supermarkten van Ahold.

Ahold, dat iets meer dan de helft van zijn omzet haalt uit de Verenigde
Staten, voert in zijn Amerikaanse winkels een verbeterprogramma door. Zo
komen er meer huismerkartikelen op de schappen en verlaagde Ahold de
prijzen. "Prijsinvesteringen hebben de concurrentiepositie van onze merken
versterkt”, meent topman John Rishton.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl