Albert Heijn opent een Pick Up Point op Schiphol. Daardoor kunnen vakantiegangers en Schipholmedewerkers straks hun boodschappen snel afhalen voordat ze naar huis gaan. Winkels zijn immers vaak al dicht bij terugkeer van vakantie of het einde van een dienst.

Supermarktketen Albert Heijn heeft in een persbericht aangekondigd dat het dinsdag een Pick Up Point op Schiphol opent. Klanten kunnen online hun boodschappen bestellen, waarna deze opgepikt kunnen worden wanneer dat gewenst is.

Vakantiegangers kunnen voor vertrek of vanaf het vakantieadres boodschappen bestellen en deze oppikken als ze terugkomen. Zo kan voorkomen worden dat de koelkast bij thuiskomst leeg blijft tot winkels weer opengaan.

De boodschappen kunnen door een Albert Heijn-medewerker ook nog eens in de auto worden getild. Vijftig miljoen reizigers op jaarbasis vormt een interessante doelgroep voor Albert Heijn.

Ook voor werknemers op Schiphol

De dienst is ook bedoeld voor de 64.000 mensen die op Schiphol werken. Diensten op Schiphol duren soms tot tijdstippen waarop er geen supermarkten meer open zijn. Albert Heijn denkt dat het Pick Up Point ook voor die doelgroep een aantrekkelijke dienst is.

Er zijn vanaf morgen elf Pick Up Points in Nederland. Plannen voor de dienst op andere vliegvelden zijn er niet, hoewel er niets uitgesloten wordt volgens een woordvoerster. Er worden constant nieuwe plekken bekeken waar veel doorstroom is voor de uitbreiding van het aantal Pick Up Points. Zo is langs snelwegen ook een interessante locatie.

Lees meer technieuws op Hyped.nl.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl