Unilever heeft de verkoop van zijn vleessnack-activiteiten aan het Amerikaanse Jack Link’s afgerond.

Dat maakte de voedings- en verzorgingsmiddelenfabrikant woensdag bekend.

Unilever meldde de verkoop van onder meer de bekende Bifi-worstjes eind februari. Bifi wordt verkocht in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De worstjes gaan onder de naam Peperami over de toonbank in Groot-Brittannië en Ierland.

Jack Link’s neemt ook de productiefaciliteit in het Duitse Ansbach van Unilever over. Bifi is goed voor een jaaromzet van circa 80 miljoen euro.

Volgens Unilever zal het potentieel van deze twee “iconische merken” beter tot zijn recht kunnen komen bij Jack Link’s

Het Nederlands-Britse Unilever is bezig het aantal merken te verkleinen en merken die niet behoren tot de kernactiviteiten af te stoten, aldus de woordvoerder. Zo verkocht het onder meer pindakaasmerk Skippy en overweegt het naar verluidt dieetlijn SlimFast in de etalage te zetten.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl