De keten Meesterbakker Van Maanen heeft in totaal 48 filialen, verspreid over
de Bollenstreek, de regio Leiden, Haaglanden en Haarlemmermeer.
Directeur Henk-Jan van Maanen gaf zijn oliebollenspecialist Ted Groen
in ’t Woud dit jaar de opdracht een bol te fabriceren die in de top tien van
de AD-test zou eindigen. Het AD beloonde die inspanning vrijdag met de
eerste plek.
Volgens het AD blijft het zoeken naar een echt goede oliebol. Slechts tien van
de 85 bezochte verkooppunten kreeg het cijfer acht of hoger.
De helft van de AD-selectie is onder de maat. Bij zeven verkooppunten
werden bollen verkocht die meer dan 16 procent DPTG bevatten, een
afvalproduct dat wijst op het gebruik van oude olie en dat mogelijk
kankerverwekkend is.
Hekkensluiter in de AD-test is Bakker’s Gebak op het parkeerterrein van de
Intratuin in Nijkerk.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl