Ondernemer Bernard van Oranje is bijna rond met de aankoop van het racecircuit in Zandvoort. 

Dat meldt De Telegraaf (Blendle) donderdag.

Bernard van Oranje, de tweede zoon van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven, staat bekend als de ‘zakenprins’ onder de Oranjes. Hij richtte in 1994, na zijn studie economie in Groningen, met vrienden Menno de Jong en Paul Mol het internetbedrijf Clockwork op.

In 2003 trok Bernard van Oranje zich definitief uit Clockwork terug, om zich met Menno de Jong op een nieuw bedrijf te storten: Levi9 Global Sourcing. Dit richt zich op ‘near shoring’, ofwel het leveren van IT-diensten vanuit landen als Roemenië en Servië. Het bedrijf telt inmiddels 600 medewerkers en levert diensten aan bedrijven als Tele2, TomTom en Bol.com.

Een nieuw avontuur lonkt voor Benard van Oranje als de 46-jarige raceliefhebber inderdaad de koper wordt van het racecircuit in Zandvoort, dat al jaren in de etalage staat. Volgens De Telegraaf zijn er al maanden onderhandelingen gaande. De overname zou zo goed als bezegeld zijn, aldus een ingewijde tegenover de krant. Circuitdirecteur Erik Weijers geeft geen commentaar.

De krant meldt niet of Van Oranje het racecircuit als individuele investeerder wil kopen. Het idee zou in ieder geval zijn dat Zandvoort met Bernard van Oranje als eigenaar makkelijker andere investeerders kan aantrekken. Dat is hard nodig voor de financiering van aansprekende evenementen die Zandvoort een toekomst moeten geven.

Bernard van Oranje racet zelf regelmatig met het Racing Team Holland op Zandvoort.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl