Al bijna 40 jaar geleden richtte de inmiddels 70-jarige Bert Roubos zijn bedrijf Topking op, de maker van de snack Vlammetjes.

Jarenlang werkte hij aan de groei van de beroemde hete loempia, gemaakt naar recept van zijn schoonmoeder. Maar naarmate Roubos ouder werd, werd het steeds duidelijker: het was tijd om te stoppen.

Het enige probleem was dat Roubos binnen zijn familie geen geschikte opvolger had. Daarbuiten was er wel veel belangstelling voor zijn bedrijf. Uiteindelijk is Topking verkocht aan Signature Foods, het bedrijf achter salademaker Johma. Dat schrijft het Financeele Dagblad.

Financiële details over de overname zijn niet bekendgemaakt. Ook over de financiën van Topking zelf is weinig bekend. Het hoeft vanwege de beperkte grootte geen omzetcijfers te publiceren, maar in 2019 klom de nettowinst met 9,4 procent van 3 miljoen euro naar 3,9 miljoen euro. Signature Foods draaide vorig jaar een winst van 7,3 miljoen euro op een omzet van 214 miljoen euro.

Directeur Edwin Hak van Topking zegt tegen het FD blij te zijn met de overname. “Signature Foods richt zich op het borrelmoment, van dips en salades tot een olijf. Daar passen wij met de snacks die wij produceren goed bij.”

En hij heeft al meteen flinke toekomstplannen. Hij wil bijvoorbeeld dat het bedrijf onder de vleugels van Signature Foods richting het buitenland gaat. “We moeten de plannen nog verder uitwerken, maar we kijken buiten de landsgrenzen”, zegt hij. “In België is Topking al een aantal jaar bezig. Daar hebben we inmiddels naamsbekendheid opgebouwd.”

Lees meer over de voedingsindustrie:

Lees ook op Business Insider