• Sijfhoff Media, één van de leidende B2B mediabedrijven in Nederland, heeft zich versterkt met Business Insider Nederland.
  • De snel groeiende uitgever zal hierdoor bestaan uit 200 medewerkers, met een omzet van ongeveer 30 miljoen euro.
  • Het gecombineerde bereik bij Sijthoff Media stijgt naar 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Sijfhoff Media neemt Business Insider Nederland over en versterkt daarmee zijn positie als een één van de leidende B2B mediabedrijven in Nederland.

Met bekende merken zoals Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect, HR Praktijk en Alex van Groningen had Sijfhoff Media al een sterke positie binnen het zakelijke segment.

De nieuwe combinatie zal bestaan uit 200 medewerkers, een omzet van ongeveer 30 miljoen euro en een gecombineerd bereik van 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Business Insider is het grootste zakelijke nieuwsplatform van Nederland met meer dan 2,2 miljoen unieke bezoekers per maand.

Business Insider Nederland is de Nederlandse editie van Business Insider, het grootste zakelijke nieuwsmerk ter wereld, dat onderdeel uitmaakt van Insider Inc. Binnen dit internationale netwerk wordt veel content en expertise gedeeld.

Sijthoff Media is met diverse mediamerken, events en opleidingen marktleider in zowel het bedrijfsleven als de overheid.

"Business Insider is een fantastisch merk en heeft afgelopen jaren een groot bereik opgebouwd onder de zakelijke doelgroep in Nederland. Dankzij de nieuwe combinatie kunnen we zowel op redactioneel als commercieel gebied elkaar goed aanvullen", zegt CEO Willem Sijthoff van Sijthoff Media over de overname.

"Binnen Sijthoff Media werken er dagelijks 50 redacteuren en onderzoekers aan unieke content en vaknieuws dat voor de lezers van Business Insider ook erg relevant is. Dankzij het gecombineerde bereik kunnen we bovendien nieuwe gebundelde proposities aanbieden aan adverteerders en mediabureaus", aldus Sijthoff.

"Wij zijn trots om nu onderdeel te zijn van Sijthoff Media, één van de snelst groeiende mediabedrijven van Nederland", geven Stefan Smit (Co-Publisher & CCO) en Jeroen de Boer (Co-Publisher & Editor-in-Chief) aan namens Business Insider Nederland. "We kijken uit om samen te werken met de diverse redacties en commerciële teams om de groei van Business Insider Nederland en content agency BI Studios verder te versnellen. We zullen komende periode diverse activiteiten organiseren om de nieuwe combinatie verder toe te lichten, om te beginnen tijdens Cannes Lions komende week."

LEES HIER meer over de overname van Business Insider Nederland door Sijthoff Media bij Adformatie