‘Uitfurkocht’, staat er op de ticketsite.

Op 17 december staat de 26-jarige Rutger Vink in de Utrechtse Jaarbeurs met zijn eerste voorstelling ‘Alles voor de views’. De 1500 kaarten van 17,50 of 25 euro waren binnen no time weg.

Vink lanceerde donderdag de kaartverkoop met een video op zijn YouTube-kanaal, dat met 365.000 abonnees een van de populairste van Nederland is.

“Dit had ik echt nooit durven dromen”, schrijft Vink op Instagram. “Ik lees dat zoveel furmilieleden te laat waren met bestellen. Ik ben nu aan het kijken of ik iets kan regelen. Hopelijk vanmiddag meer infurmatie!”

Omar Kbiri van creatief bureau Maak laat telefonisch weten inderdaad te kijken naar de mogelijkheden om extra shows bij te boeken. “We zijn er nu mee bezig. Aan het einde van de dag weten we meer.” Of het gaat lukken? “Hoogstwaarschijnlijk wel.”

(Update: er komt inderdaad een tweede show van Furtjuh.)

Coming out

Vink maakt sinds 2012 video's. Hij zingt en deed afgelopen voorjaar mee aan het RTL-programma It Takes 2. Daar viel hij als eerste af, na een duet met zijn zangcoach Glennis Grace.

Daarnaast maakte hij eind vorig jaar via YouTube bekend dat hij op mannen valt. Daarmee haalde hij zelfs het journaal van RTL Nieuws. "Het werd door iedereen opgepikt: ‘RTL Boulevard’, ‘Shownieuws’, Nu.nl… Zo maakten de media er alsnog een nieuwsding van, wat ik had willen voorkomen. Ik was namelijk al op mijn veertiende uit de kast voor mijn ouders en sinds mijn achttiende voor mijn vrienden", zei Vink in augustus tegen Viva.

Vink kreeg ook hatelijke reacties op zijn coming out. "Alle grove woorden die ik ken over homo’s, heb ik voorbij zien komen. Voor mij was dat reden om een video te maken", aldus Vink. "Niet voor mezelf, want mij raken de negatieve reacties niet meer, maar voor de veertienjarige jongens en meiden die in dezelfde situatie zitten als ik destijds."

Megascherm

Tijdens de 90 minuten durende live show in december in de Jaarbeurs brengt Vink zijn YouTube-kanaal tot leven. "Een 60 meter breed videoscherm ondersteunt de voorstelling", aldus Vink. "Ik doe in mijn video's veel met liedjes en parodieën. Dat kan ik nu allemaal in de voorstelling kwijt. Er komen ook een aantal special guests voorbij."

In de voorstelling wordt zijn YouTube-kanaal verwijderd. "De ergste nachtmerrie van elke creator", zegt Vink. "Met behulp van het publiek probeer ik dit weer ongedaan te maken."

De productie van 'Alles voor de views' is in handen van bureau Maak uit Amsterdam en Hillenaar Events uit Oegstgeest.

LEES OOK: Dit verdient Enzo Knol: grootste YouTube-ster van Nederland