Onlinesupermarkt Picnic begint een proef met het gratis leveren van boodschappen aan bedrijven. De zakelijke dienst blijft voorlopig beperkt tot Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp, maar kan landelijk worden uitgebreid als het een succes wordt.

Zakelijke klanten kunnen via dezelfde app als particulieren hun boodschappen bestellen, bijvoorbeeld de lunch of bedrijfsborrel. Voor bedrijven zijn wel speciale pagina’s opgezet.

Wanneer Picnic besluit of de dienst nationaal gaat, is nog niet bekend.

Nieuw is de onlineboodschappendienst voor bedrijven niet. Zo bezorgen ook supermarktketens Albert Heijn en Jumbo boodschappen aan zakelijke klanten. Picnic, dat onder meer op prijs concurreert, hoopt een graantje te kunnen meepikken van deze groeiende markt.

Het in 2015 gelanceerde Picnic concurreert met bezorgdiensten van Albert Heijn en Jumbo door boodschappen gratis en zonder wachttijden te bezorgen. Met zijn elektrische busjes grijpt Picnic terug op de welbekende SRV-wagens.

In 2017 haalde de online supermarkt 100 miljoen euro op om flink te groeien. Picnic bezorgt inmiddels in zo’n zeventig Nederlandse steden en is ook op de Duitse markt actief. Het bedrijf heeft ruim 200.000 klanten.

Misschien vind je deze artikelen over supermarkten ook interessant:

Lees ook op Business Insider