Philips mikt op Twitteraars en Facebook-gebruikers in de marketingcampagne rond de onhulling van het nieuwe logo. Met enig succes, zo lijkt het.

Het nieuwe Philips-logo, dat aanstaande woensdag wordt onthuld, wordt in aanloop naar dat moment al langzaam zichtbaar.

Iedereen die benieuwd is naar het nieuwe logo, kan op een website van Philips een pixel van het nieuwe logo zichtbaar maken.

Afgelopen vrijdag haalde het bedrijf alvast het oude logo van het hoofdkantoor in Amsterdam. Een woordvoerster van het bedrijf kon toen alleen zeggen dat het verwijderen samenhangt met nieuws dat deze week naar buiten wordt gebracht. Of dat nieuws beperkt blijft tot het gebruik van een nieuw logo, is niet bekend.

Van het nieuwe logo, dat op de site uit ruim 50.000 pixels bestaat, is inmiddels bijna zeven procent zichtbaar. Dat betekent dat 3.500 mensen via Facebook of Twitter een pixel hebben vrijgespeeld. Of, zoals Philips het noemt, ‘een pixel op hun naam hebben gezet’.

Philips in nieuw jasje

De meeste mensen die een deeltje van het nieuwe logo zichtbaar maken, kiezen voor een pixel in het midden van het logo. Daardoor is inmiddels te zien dat het logo een drastische metamorfose heeft ondergaan. Zo is bijvoorbeeld te zien dat de ontwerpers behalve het herkenbare donkerblauw ook de kleuren azuurblauw en bruin hebben gebruikt.

Toch lijken ook elementen uit het oude logo te zijn behouden. Zo is de naam van het elektronicaconcern nog altijd blauw. Ook is inmiddels duidelijk dat in het nieuwe logo de sterren en een cirkel uit het oude logo terugkomen.

Wie een pixel op zijn naam wil zetten, heeft daarvoor tot woensdag 18 uur de tijd. Het bedrijf daagt gebruikers van de sociale platforms uit om het logo voor de officiële lancering volledig zichtbaar te maken.

Vooralsnog zijn het vooral Nederlandse gebruikers van Twitter en Facebook die een bijdrage leveren aan de onthulling. Inwoners van India, de VS, het Verenigd Koninkrijk en Brazilië maken de top-5 compleet.

Iedereen met een Twitter- én een Facebook-account kan twee pixels van het nieuwe logo zichtbaar maken.

Lees ook:

Beleggers: Twitteraar meer waard dan Facebook-gebruiker

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl