Verzorgingsmerk Naïf, opgericht door de Nederlanders Sjoerd Trompetter en Jochem Hes, heeft bij drie investeerders in totaal 2 miljoen euro opgehaald.

Trompetter en Hes startten in 2013 als jonge vaders met de ontwikkeling van duurzame huidverzorgingsproducten voor baby’s en kinderen. Later kwam daar ook een vrouwenlijn bij.

Naïf zegt geen onnodige chemische stoffen, plastic microdeeltjes, parabenen of allergenen te gebruiken. Met het groeigeld wil het bedrijf nieuwe producten ontwikkelen en verpakkingen verder verduurzamen.

In een recent interview met RTL Z zeiden de ondernemers dat er vorig jaar een half miljoen zalfjes zijn verkocht voor zo’n 15 euro per stuk. De jaaromzet zou ‘enkele miljoenen’ zijn. “Over vijf jaar willen we tien keer groter zijn”, zei Hes in juli. Daarbij werd al gesproken over een ‘flinke investering’ die dit mogelijk moest gaan maken.

De producten van Naïf worden in Nederland geproduceerd en behalve hier in onder meer België, Duitsland en Frankrijk verkocht.

Lees meer: