Made in Taiwan. Iedereen kent het stempel dat op vele producten staat. Maar weten we eigenlijk welke producten en merken uit Taiwan komen? En zijn wij – fietsliefhebbers bij uitstek – ons ervan bewust dat Taiwan bekend staat als “high-end bicycle kingdom”? En wie had gedacht dat Taiwan de wereldwijde nummer 2 is in de productie van zonnecellen? Om Nederlanders kennis te laten maken met de diversiteit van de producten die in Taiwan gemaakt worden, en om de innovatieve en kwalitatieve merken en producten te laten zien die Taiwan te bieden heeft, wordt in Amsterdam op dinsdag 28 oktober een speciale Taiwanese experience-store geopend. Op initiatief van de Taiwan External Trade Development Council (TAITRA) zijn in deze pop-up store 44 merken en 130 producten te zien die ieder een Taiwan Excellence Award hebben gewonnen: de hoogste onderscheiding die producten ‘Made in Taiwan’ toegewezen kunnen krijgen en die uitblinken in innovativiteit, kwaliteit, design en technologie.

Taiwan Excellence Showcase – een echte experience
Van 28 oktober tot en met 3 november kan iedereen de Taiwan Excellence Store in Amsterdam bezoeken (Kalverstraat 101). Niet zonder reden wordt het een experience-store genoemd. Bezoekers krijgen de kans om de nieuwste innovatieve en spraakmakende Taiwanese producten te zien en uit te proberen. Van krachtige gaming laptops tot state of the art Olympische racefietsen. Ook kunnen ze de beste smartphone van 2014 testen, een interactieve LED lamp uitproberen die reageert op aanraking, en een interactieve game spelen. Merken als Asus, BenQ, HTC, Draytek, Apex, Giant, Merida, en Strida zullen gedurende een week getoond worden.

Mr. Tony Fan, directeur Taiwan Trade Center Rotterdam, de branche-organisatie van TAITRA: “Taiwan kent een verscheidenheid aan state of the art producten en merken die op het gebied van innovatie en design leading zijn in hun segment. Hier zijn we heel trots op. Met de Taiwan Excellence Showcase willen we Nederlanders een bijzondere ervaring geven en laten zien dat Taiwanese prijswinnende producten het resultaat zijn van een toewijding aan R&D, design, kwaliteit en marketing. We brengen alleen het allerbeste naar Nederland.”


Over de Taiwan Excellence Award
De Taiwan Excellence Award werd in 1992 geïntroduceerd door het Ministerie van Economische Zaken van Taiwan en geïmplementeerd door de Taiwanese Externe Raad voor Handelsontwikkelingen. De winnaars van de Taiwan Excellence Award representeren niet alleen de meest revolutionaire en meeste kwalitatieve producten gemaakt in Taiwan, ze belichamen ook de innovativiteit van Taiwanese bedrijven om toegevoegde waarde te creëren door middel van design en productie van hypermoderne producten. http://www.taiwanexcellence.org.

Over het Bureau of Foreign Trade (Ministerie van Economische Zaken)
The Bureau of Foreign Trade (BOFT), dat onder het Taiwanese Ministerie van Economische Zaken valt, is verantwoordelijk voor de implementatie van wet- en regelgeving omtrent internationale handel, economische samenwerking, en buitenlandse investeringen. De rol en positie van BOFT, dat opgericht werd in 1969, is de afgelopen decennia continu aangepast aan de eisen van de veranderende  internationale economie en handel. BOFT heeft met de Taiwan External Trade Development Council (TAITRA) samen gewerkt om verscheidene exportpromotieprojecten te realiseren in binnen- en buitenland. Omdat BOFT al decennia samenwerkt met TAITRA vertrouwt zij TAITRA met de uitvoering van cruciale overheidsprojecten op het gebied van ondernemen, handel, en investeringen, die als doel hebben Taiwan internationaal te profileren.

Over de Taiwan External Trade Development Council
De Taiwan External Trade Development Council (TAITRA) werd opgericht in 1970 en is de meest vooraanstaande non-profit NGO van Taiwan op het gebied van handelsbevordering. TAITRA wordt mede gesponsord door de Taiwanese overheid, brancheverenigingen, en verscheidene commerciële organisaties en heeft als doel Taiwanese bedrijven en fabrikanten te helpen internationaal te concurreren en uitdagingen die zij ondervinden in buitenlandse markten aan te gaan. TAITRA kan beschikken over een gecoördineerd handels- en informatienetwerk  van 800 internationale marketingprofessionals die gestationeerd zijn in het hoofdkantoor in Taipei en 50 verschillende kantoren over de hele wereld. TAITRA heeft, samen met zusterorganisaties Taiwan Trade Center (TTC) en het Taipei World Trade Center (TWTC), een schat aan kansen gecreëerd door effectieve promotiestrategieën.

 

## EINDE PERSBERICHT ##

 

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie, of wanneer u zich wilt aanmelden voor de officiële opening op dinsdag 28 oktober kunt u contact opnemen met:

Weber Shandwick Nederland
Ellen Burke
T: +31 (70) 312 10 70
E: [email protected]

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl