Ziggo vaart wel bij het succes van Formule 1-coureur Max Verstappen. Hierdoor is Ziggo’s sportkanaal naar eigen zeggen fors in populariteit gestegen en dat draagt er aan bij dat het klantenverloop bij het kabelbedrijf minder wordt.

Ziggo heeft afgelopen kwartaal wederom klanten verloren, maar er gingen niet zoveel tv-kijkers weg als eerder het geval was.

De onderneming, die binnenkort samengaat met Vodafone Nederland, telde eind juni 28.000 abonnementen minder dan drie maanden daarvoor. Ziggo spreekt van een “sterke verbetering” ten opzichte van het verlies van 87.000 klanten in dezelfde periode vorig jaar.

Ziggo Sport trok tijdens de races van Verstappen de laatste tijd meer dan 1 miljoen kijkers. De kabelaar blijft ook investeren in zijn sportkanaal. Binnenkort zal daarop ook de Premier League, de hoogste Engelse voetbalcompetitie, worden uitgezonden.

Goede resultaten moederbedrijf

Naast de verbeteringen bij Ziggo in Nederland, zette moederbedrijf Liberty Global ook in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland goede prestaties neer. Internationaal kreeg het concern er ongeveer twee keer zoveel klanten bij als in dezelfde periode vorig jaar. Alles bij elkaar ging het om 277.000 stuks.

De totale omzet groeide met ruim 5 procent naar een kleine 4,5 miljard dollar (ruim 4 miljard euro). Liberty Global rapporteerde verder een nettowinst van ruim 101 miljoen dollar. Een jaar geleden werd nog een verlies van bijna 465 miljoen dollar in de boeken gezet.

De Europese Commissie gaf het moederbedrijf van Ziggo en Vodafone eerder deze week toestemming om hun Nederlandse activiteiten samen te voegen, waardoor een flinke concurrent van KPN ontstaat.

Lees ook

Hoe een fusie van Vodafone en Ziggo gunstig uit kan pakken voor consumenten

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl