Mensen die langs een McDonald’s-vestiging in het Californische Lynwood rijden, kijken donderdag misschien vreemd op.

De kenmerkende gouden bogen van het logo staan op de kop. Het is nu geen M, maar een W.

Maar dit is geen foutje. Het is ter ere van Internationale Vrouwendag, laat het bedrijf weten aan Business Insider in een e-mail.

Patricia Williams, franchisenemer van de locatie in Lynwood, heeft het logo omgekeerd om een statement te maken.

En McDonald’s zelf doet donderdag ook het nodige. Zo wordt het logo op alle digitale kanalen zoals Twitter en Instagram omgekeerd en hebben honderd vestigingen in de VS speciale verpakkingen en personeelskleding voor de gelegenheid.

“Ter ere van vrouwen over de hele wereld, en voor het eerst in onze geschiedenis, hebben we de gouden bogen omgekeerd voor Internationale Vrouwendag”, aldus Wendy Lewis, hoofd diversiteit van McDonald’s.

Internationale Vrouwendag ontstond aan het begin van de vorige eeuw als actiedag van de vrouwenbeweging. De dag wordt sinds 1922 jaarlijks op 8 maart gevierd.

McDonald’s is niet het enige bedrijf dat aandacht besteedt aan Internationale Vrouwendag. Onder meer Old Navy en Barbie hebben speciale producten uitgebracht.