Henry Robben is als Professor of Marketing verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit. Hij ziet niets in specifieke marketingafdelingen en vindt dat de marketeer weer een plek moet zien te veroveren in de boardroom van bedrijven.

Dat vergt wel enige bijscholing: “Als marketeer moet je de taal van finance leren spreken.”

Henry Robben geeft regelmatig les aan marketeers. Wat zijn volgens hem de grootste uitdagingen anno 2019?
‘Dat zijn er twee. Om te beginnen is het heel belangrijk dat marketeers weer een plek in de boardroom veroveren.

Een tweede uitdaging: niet alles is digitaal. Er zijn veel digitale ontwikkelingen die belangrijk zijn. Maar er wordt te vaak gedacht: zolang we digitaal bezig zijn, komt alles goed. Dat is niet zo.’

Lees verder op Adformatie.nl

Meer weten over marketingstrategie en branding?

Henry Robben is één van de vaste sprekers tijdens de gezamenlijke opleidingen van Nyenrode en Adformatie. Meer informatie over de Collegereeks Brand Management en het Advanced Marketing Program vind je op nyenrode.nl/adformatie