200.000 adverteerders zijn nu maandelijks actief op foto-app Instagram. Dat is een enorme stijging ten opzichte van vorig jaar, toen er nog maar een paar honderd waren.

Fanatieke Instragrammers zullen het al gemerkt hebben: de posts van je vrienden en andere gevolgde accounts worden tegenwoordig vaker afgewisseld door een ‘sponsored’ foto van een lokaal bedrijf of een bekend kledingmerk.

In september gaf Instagram, dat eigendom is van Facebook, de advertentiemarkt wereldwijd vrij. Een paar maanden later is het aantal reclamemakers op het groeiende fotoplatform ongebreideld toegenomen. 200.000 adverteerders zijn nu maandelijks actief, meldde Instagram woensdag.

Ter vergelijking, het veel grotere moederbedrijf Facebook telt meer dan 2 miljoen adverteerders. Twitter werd recent al ingehaald door Instagram op het vlak van maandelijks actieve gebruikers en bijt nu ook onder de adverteerders in het stof, schrijft TechCrunch.

Overigens zegt Instagram zelf dat meer adverteerders niet per se leidt tot meer advertenties in je stroom aan foto’s. Een grotere groep aanbieders kan namelijk beter inspelen op de interesses van Instagrammers.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl