Behalve Imtech Building Services werken ook enkele dochters van bouwbedrijf VolkerWessels aan de opdracht. Ook ingenieursbureau Arcadis is bij de opdracht betrokken.
Van de hoofdsom gaat een ,,substantieel deel” naar Imtech, aldus een woordvoerder van het bedrijf in een reactie. Maar hoeveel precies kon hij niet zeggen, omdat dit zo is afgesproken met andere partijen.
Spoorsysteem
Imtech gaat onder meer het spoorsysteem aanleggen en stations afbouwen. Daarbij moet gedacht worden aan het regelen van verlichting, energie, klimaatvoorziening en roltrappen.
De Noord-Zuidlijn is een nieuwe metrolijn met een lengte van 9,7 kilometer en 8 stations. De metrolijn begint bovengronds in Amsterdam-Noord en gaat vervolgens 7,1 kilometer ondergronds onder het centrum naar het bestaande bovengrondse trein- en metrostation Zuid.
De bedrijven beginnen in het voorjaar van 2012 met de werkzaamheden en ronden deze eind 2015 af. De bedoeling is dat de Noord-Zuidlijn in 2017 in gebruik wordt genomen
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl