Spaaracties van Albert Heijn zorgen regelmatig voor ophef, en nu ook weer.

De supermarktketen heeft voor een ware hoteloorlog gezorgd met zijn spaaractie, waarbij klanten stickers kunnen sparen bij hun boodschappen om zo vijftig procent korting te krijgen op een tweede overnachting bij de aangesloten hotels.

De spaaractie duurt nog de hele maand, maar de hotels komen in opstand.

“We willen niet worden uitgekleed door een grootgrutter die 11 procent commissie vraagt, terwijl we de korting aan de gast zelf mogen betalen”, zo vertelt topman Rob Hermans over het weigeren van deelname aan de actie tegenover De Telegraaf.

Daarom start Fletcher Hotels een eigen actie met de tweede nacht gratis op zestig locaties. Op haar website schrijft Fletcher: “Spaarkaart? Niet nodig! U hoeft geen zegels van Albert Heijn te sparen voor 50 procent korting op de tweede nacht. Alleen bij Fletcher Hotels is de tweede nacht GRATIS! Waar wacht u nog op?”

Bij de actie zijn 'hotelzegels' geplakt die lijken op die van Albert Heijn en er staat een hamster afgebeeld. Een knipoog naar de 'hamsterweken' van de supermarktketen.

Albert Heijn laat aan De Telegraaf weten mensen laagdrempelig te laten sparen voor hotelvoordeel. "Er is veel belangstelling voor. Een groot aantal hotels doet wel mee."

LEES OOK: Waarom Action nog steeds geen webshop heeft – en daar voorlopig ook niet aan begint