Ondernemer en miljonair Michiel Mol is bezig een drankje op de markt te brengen, dat op basis van wodka en karamel in Nederland wordt gemaakt.

Afgelopen vrijdag was de launch party van Caramol, zoals het nieuwe merk heet.

Mol startte een crowdfundingsactie om het project te financieren. Deze begon bij vrienden en familie.

Tot Mols verbazing werd bij deze ronde echter al het beoogde bedrag van 350.000 euro opgehaald. En dat ging ook nog eens sneller dan verwacht.

Versneld naar het Verenigd Koninkrijk

Daarom kwam er een tweede ronde bij het publiek. Weer met succes. In totaal zit de pot nu vol met iets meer dan 600.000 euro, laat de organisatie weten via een persbericht. “Daarmee wordt een versnelde introductie in de UK, met onder andere de high-end clubs in Londen, versneld mogelijk,” aldus de pr-afdeling.

Investeerders doen het niet alleen voor de leuk. De converteerbare lening met een looptijd van 5 jaar biedt een rentepercentage van 8 procent.

Hieronder de rest van het persbericht:

Michiel Mol: "We hadden zeker verwacht dat we de initiële funding via Symbid bij elkaar zouden krijgen, aangezien ‘spirits’ financieel gezien natuurlijk een erg interessante categorie is en Caramol een propositie heeft die daarbinnen nog niet is ingevuld. Maar zo’n enthousiasme hadden we nou eerlijk gezegd ook weer niet verwacht! De hoogte van de investeringen varieert van bedragen van € 20,- tot een aantal mensen die meer dan € 50.000,- hebben ingelegd. Die laatsten komen zoals je weet met naam en toenaam op het Caramol etiket, tot in de lengte van dagen. Ere wie ere toekomt.”

Inmiddels zijn de eerste flessen Caramol bij de Schiedamse meesterdestillateur Herman Jansen van de band gelopen. Mol daarover: “De eerste dozen Caramol worden inmiddels uitgeleverd aan de betere horecazaken als het Conservatorium Hotel, Hotel de l'Europe en the Butcher, het Collegehotel en ook Brasserie Van Dam. We zijn het barpersoneel op dit moment druk aan het trainen wat ze allemaal voor lekkers kunnen maken met Caramol; van het klassieke shotje (de ‘Pure Gold’) tot meer uitgebreide cocktails als de ‘Grand Theft Caramol’ (met o.a. Akvavit) en de ‘Gold Digger’ (met Rode Vermouth). De investeerders hebben er afgelopen vrijdag al van mogen proeven en ik heb niemand zonder een grote glimlach op z’n gezicht naar huis zien gaan”.

Dit is het filmpje dat gebruikt werd tijdens de crowdfunding-campagne.