HEMA gaat een nieuwe alliantie aan, dit keer online. De warenhuisketen kondigde dinsdag aan een aantal van zijn producten voortaan ook via webwinkel Wehkamp te verkopen. Het is voor het eerst dat de warenhuisketen zijn artikelen online via een andere partij aanbiedt.

Voor HEMA is het zaak online verder te groeien. De samenwerking met Wehkamp is een van de stappen die de warenhuisketen zet om dat in Nederland mogelijk te maken.

Via Wehkamp.nl kunnen klanten vooral kleding, baby- en kinderspullen en cosmetica van HEMA kopen. Een deel van het assortiment babykleding van HEMA is vanaf dinsdag beschikbaar via de webshop. De komende maanden wordt het aanbod uitgebreid.

HEMA en Albert Heijn

Eerder deze maand maakten HEMA en Albert Heijn bekend dat er nieuwe combiwinkels van de twee ketens komen in Utrecht en Rotterdam. De opening staat gepland voor later dit jaar.

In de twee pilotwinkels kunnen klanten zowel hun HEMA- als Albert Heijn-boodschappen doen. In Utrecht wordt komend najaar een HEMA-AH-winkel op de Oudegracht geopend. In Rotterdam is gekozen voor het Beursplein.

Het zal gaan om twee stedelijke winkels, waar mensen terechtkunnen voor een volledig supermarktassortiment van verse en houdbare producten.

HEMA probeert al langer te groeien door partnerschappen aan te gaan met andere partijen. Zo werkt de winkelketen in het buitenland ook al samen met derden. Topman Tjeerd Jegen wil dezelfde groeistrategie nu ook in Nederland gaan toepassen.

Lees ook op Business Insider

Bij Ahold Delhaize-dochter Albert Heijn bestaat eveneens veel enthousiasme. “Twee geliefde Nederlandse merken die op één locatie gaan samenwerken”, aldus supermarkttopvrouw Marit van Egmond eerder dit jaar. “Ik kan niet wachten om later dit jaar deze pilotwinkels te openen.” De grootgrutter uit Zaandam zet de laatste tijd sowieso steeds meer in op winkels in binnensteden.

LEES OOK: Deze grafiek laat het slechte nieuws zien voor HEMA: de schuldratio loopt weer op