Het gaat goed met de Designer Outlet, het outletcentrum in Roermond.

Het winkeldorpje, vol met outletwinkels van merken als Gucci, Prada en Ralph Lauren, trok het afgelopen jaar bijna zes miljoen bezoekers. De helft daarvan zijn Duitsers, zo schrijft het Financieele Dagblad woensdag.

Ter vergelijking, de Efteling – de populairste attractie van Nederland – trok in datzelfde jaar 4,7 miljoen bezoekers.

Dat bezoekersaantal moet zelfs nog verder omhoog. Eigenaar McArthurGlen Group stak de afgelopen maanden ruim 100 miljoen euro in een verdere uitbreiding van het winkeldorp, waardoor nu ook onder meer Marlies Dekkers en Karl Lagerfeld een winkel hebben in het outletcentrum.

Ook is er een nieuwe parkeergarage gebouwd – volgens de eigenaar de grootste in de Benelux – en is er ‘hoogwaardige horeca’ te vinden, zoals Starbucks en Wagamama.

De uitbreiding van het outletcentrum kan overigens niet oneindig doorgaan. Het winkeldorpje ligt niet - zoals vaak het geval is bij dit soort centra - buiten de stad, maar gewoon in Roermond. Nog 3.000 meter en de grens van het bestemmingsplan is bereikt.

LEES OOK: Waarom Euroland failliet ging en discounter SoLow wel op kan boksen tegen Action