De geboren Rus Maxim Razmakhin heeft altijd een passie voor ondernemen gehad. Toen hij nog studeerde in de Verenigde Staten, verkocht hij milkshakes vanuit zijn studentenkamer.

“Het was een soort van vervanger voor koffie”, legt Razmakhin uit. “Het stimuleert je brein en helpt je bij het studeren voor je examens.” Uiteindelijk verdiende hij er een paar duizend dollar mee.

De 28-jarige ondernemer is mede-oprichter van Thirstie, een online bezorgdienst voor zwaar alcoholische dranken. Recent nam zakenblad Forbes hem op in de 30 under 30 food & drink list, vanwege zijn innovatieve aanpak in de alcoholindustrie. Een sector waar jaarlijks zo’n 250 miljard dollar in omgaat.

Razmakhin begon na zijn studie als aandelenanalist. Vervolgens verhuisde hij in 2011 naar New York om als databasemanager te werken voor Haver Analytics. In die periode ging het echt kriebelen en wilde Razmakhin met een eigen bedrijf aan de slag.

Het idee voor de onderneming kwam toen hij aan het brainstormen was met zijn huidige partner Devaraj Southworth. “Ik besefte ineens dat alcohol de perfecte tak van sport was om me in te verdiepen. Er was nog geen technologie op dat gebied.”

Niet lang nadat Razmakhin zijn online bezorgdienst voor zware drank startte, explodeerde de markt voor online alcoholbezorging: "Op een gegeven moment hadden we meer dan dertig concurrenten."

 

rum old fashioned

Foto: sourceYulia Grigoryeva/Shutterstock

Hij vertelt aan Business Insider dat succesvol ondernemen alles te maken heeft met je product laten opvallen. Om zich met Thirstie te onderscheiden van de concurrentie, besloten Razmakhin en zijn partner content aan de website toe te voegen.

"Vandaag de dag zijn we niet alleen een plek waar je alcohol kunt kopen. We leren de gebruikers nieuwe dingen over alcohol en verbreden hun horizon."

"Ik heb als doel dat mensen meer proeven dan alleen vodka, rum-cola en gin-tonics op een vrijdagavond", vertelt Razmakhin. Bezoekers van de website kunnen artikelen lezen als '5 likeuren om op Valentijnsdag te drinken' en 'Welke soorten eten en drinken als een afrodisiacum werken'."

Razmakhin zegt dat de content zijn klanten terug laat komen naar de website. We vroegen de ondernemer naar zijn beste advies voor ambitieuze ondernemers. Hij kwam met twee punten:

Let niet op randzaken: De media gaat dingen zeggen over je bedrijf. De competitie gaat dingen over je zeggen en verschillende tactieken uitproberen. Houd het in de gaten, maar ga je er niet op focussen. Laat je niet afleiden door wat concurrenten doen.

Test continu je eigen aannames: Wanneer je een bedrijf wil beginnen, moet je proberen om je aannames te weerleggen. Voor jezelf concluderen dat je verkeerd zit, is moeilijk. Maar probeer je dat niet: dan graaf je je eigen graf.

LEES OOK: 15 uitdagingen om je uit je comfortzone te halen, waar je een leven lang plezier van hebt