• Slack heeft tussen 1 februari en 18 maart 7.000 nieuwe betalende klanten gekregen.
  • De zakelijke chatapp merkt een toename in gebruik op vanwege het coronavirus, dat ervoor gezorgd heeft dat steeds meer mensen vanuit huis werken.
  • Slacks recente piek in betalende klanten vertegenwoordigt een toename van rond de 40% vergeleken met de vorige twee kwartalen.

De zakelijke chatpapp Slack heeft 7.000 nieuwe betalende klanten gekregen tussen 1 februari en 18 maart dit jaar, meldde het bedrijf afgelopen donderdag. Dat is een grotere toename binnen twee maanden dan in elk van de twee vorige kwartalen. Slack verklaart de toename door het feit dat meer mensen gedwongen vanuit huis werken in verband met het coronavirus.

De aandelenkoers van het bedrijf sprong donderdag met meer dan 19 procent omhoog.

De piek in betalende klanten vertegenwoordigt een toename van rond de 40 procent vergeleken bij elk van de twee voorgaande kwartalen: er kwamen telkens zo’n 5.000 betalende klanten in zowel het derde als het vierde kwartaal bij, oftewel rond de 10.000 gebruikers tussen 1 augustus en 31 januari, aldus de aankondiging.

Zakelijke chatapps populair door thuiswerken

Zakelijk apps zoals Slack, Microsoft Teams en Zoom worden steeds belangrijker om thuiswerkers effectief te kunnen laten communiceren, zeker nu door het coronavirus steeds meer mensen op afstand werken.

Toen Slack afgelopen week zijn kwartaalcijfers bekendmaakte, zei het dat het een aanzienlijke piek had opgemerkt in nieuwe gebruikers door het coronavirus. Maar het was toen nog  te vroeg  om te zeggen of dit nieuwe gebruik zich zou gaan vertalen in meer betalende klanten en een toename van de inkomsten voor het bedrijf. Op dat moment had Slack in totaal 110.000 betalende klanten.

Ook Slacks rivaal Microsoft Teams ziet een piek in gebruik door het coronavirus. Teams kondigde donderdag aan dat het in een week tijd 12 miljoen actieve gebruikers erbij had gekregen, wat het totaal op 44 miljoen actieve gebruikers per dag brengt. Slack, dat ook een gratis versie heeft, had in 2019 naar eigen zeggen ruim 12 miljoen actieve gebruikers per dag.

Lees meer over thuiswerken:

Lees ook op Business Insider