Business Insider Nederland behoort tot de beste e-business bedrijven van Nederland, aldus vakblad Emerce dat deze week de jaarlijkse Emerce 100 bekendmaakte. In de categorie Media behaalde Business Insider onder uitgevers de gedeelde eerste plaats met vijf sterren.

Het onafhankelijke imago-onderzoek van Emerce geeft marketeers en beslissers bij merken duidelijkheid over mediapartijen die impact kunnen maken, kwaliteit leveren en beloftes nakomen. 

Het onderzoek, dat aan de jaarlijkse publicatie van de Emerce 100 voorafging, werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction. Een panel van experts heeft een lijst samengesteld van 868 bedrijven, verdeeld over 55 categorieën. Vervolgens hebben 1.493 deelnemers aan het onderzoek de bedrijven, waaronder Business Insider Nederland, beoordeeld op vier onderdelen:

  • Kennis en knowhow
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Betrouwbaarheid
  • Flexibiliteit

Dat zorgde uiteindelijk voor een score van één tot zeven sterren. Bedrijven in de Emerce 100 staan daar dankzij de mening van opdrachtgevers en vakgenoten. Business Insider Nederland is uitermate trots om samen met De Persgroep en MT Mediagroep de lijst voor media-uitgevers aan te voeren, voor FD Mediagroep en NRC Media.

Commercial director Stefan Smit: “We zijn enorm blij met deze waardering voor de kwaliteit van onze dienstverlening aan adverteerders en mediabureaus in Nederland. Sinds onze lancering in Nederland eind 2016 hebben we bij Business Insider Nederland veel geïnvesteerd in de creatieve en technische expertise binnen onze content marketing agency: BI Studios. Daar werken we zowel aan contentstrategische, creatieve, distributie- en conversie-vraagstukken. En sinds twee jaar betrekken we daar veel first-party data bij.” 

“Zo weten we de interessegebieden van onze lezers te peilen via ons datamanagementplatform in de vorm van  ‘fingerprints’. Maar kunnen we ook via een unieke koppeling van IP-adres aan KvK-data zien van welke bedrijven de mensen komen die verschillende typen content van onze partners en adverteerders lezen. Dat geeft waardevolle inzichten en houvast voor klanten in het optimaliseren van customer journeys.”

De jubileumpublicatie van de Emerce 100 is dit jaar voor de 15e keer verschenen. De lijst wordt verstuurd in een fysieke oplage van 30.000 exemplaren en een jaar lang gepusht naar 280.000 unieke bezoekers via Emerce.nl.