“Nooit meer zonder shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier en altijd korting op je favoriete producten voor dagelijks gebruik.”

Zo prijst bol.com zijn nieuwste innovatie aan: een ‘persoonlijke herhaalservice’. Ofwel: een abonnement op je favoriete producten.

Via de app van bol.com kunnen klanten bijvoorbeeld elke maand of tweemaandelijks automatisch producten aan huis laten bezorgen. Een dag voor de levering krijgt de consument een herinnering dat er een nieuwe lading aan zit te komen. Vervolgens kan de klant zelf kiezen of hij de bestelling wil ontvangen of een keer overslaat.

Het initiatief heet Bespaar Continu en is toepasbaar op duizenden producten uit het bol.com-schap, denk aan drogisterijartikelen, babyverzorging en dierenvoeding. Volgens bol.com krijgen klanten bij iedere bestelling een korting. Bestel je vijf of meer producten, dan komt daar nog een korting van tien procent bovenop.

Verandering in koopgedrag

“We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen”, zegt Huub Vermeulen, algemeen directeur bij bol.com in een persverklaring. “Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. Dit in combinatie met prijsvoordeel, een belangrijke wens bij de aanschaf van dagelijkse producten.”

Met de introductie hoopt bol.com een nieuwe impuls te geven aan online winkelen. Vermeulen: "We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen."

In de toekomst wil bol.com de functie ook uitrollen op de reguliere website. De webshop is overigens niet de eerste met het initiatief: het Amerikaanse Amazon biedt al langer een dergelijke service aan.

LEES OOK: Dit is het geheim van bol.com, volgens de man die het bedrijf hielp groeien van nul naar meer dan een miljard omzet