Blokker is een naam die veel Nederlanders kennen…daar wil het bedrijf meer mee doen.

De winkelketen komt daarom voor het eerst sinds zijn bestaan met een eigen Blokker-huismerk. Daarmee komen onder meer de Blokkermessenset, de Blokkerkaars en de Blokkerhanddoek in het winkelschap te liggen.

Het eigen merk richt zich in eerste instantie vooral op producten die gebruikt worden in de bad- en slaapkamer. Maar ook bij de feestartikelen, kaarsen, bestek en bij het keukentextiel kan voor het huismerk worden gekozen.

De Blokkerlijn is overigens niet de enige wijziging bij de winkelketen. Circa 25 procent van het assortiment is de afgelopen maanden veranderd met de introductie of uitbreiding van merken als Simplehuman, Cuisinova, Delonghi, Bialietti, Leonardo, Bobble, Sorbo en Medisana.

Volgens de keten gaat Nederland steeds meer zien van de ‘nieuwe’ Blokker. Eerder kregen een groot aantal Blokkerwinkels een uitvoerige facelift.

Blokker: winkels versus online

Het is niet de enige wijziging bij het Blokker. In oktober werd bekend dat het Blokker-concern de eigen websites uitbreidt met 10 duizend producten van derden. Het idee is hiermee om een groot platform voor non-food te creëren en zo de concurrentie aan te gaan met partijen als bol.com en Alibaba.

Net als andere detailhandelsconcerns bezint Blokker zich op de balans tussen online verkopen en verkopen via winkels, waarbij ook de kracht van merkformules een rol speel.

Zo kondigde Blokker Holding afgelopen juni aan de speelgoedwinkels van Bart Smit en Toys XL samen te brengen onder de naam Intertoys.

Het is de bedoeling is dat de 234 zaken van Bart Smit begin volgend jaar gefaseerd worden omgebouwd. Eind dat jaar zullen ook de veertien megastores van Toys XL een andere naam op de gevel hebben. Dan schakelt de samengevoegde speelgoedketen ook over op één webshop: intertoys.nl.

Blokker denkt met één speelgoedmerk de klant beter van dienst te zijn. Dan hoeven marketing en investeringen ook niet meer over drie ketens verdeeld te worden. Er is voor de naam Intertoys gekozen omdat die nu de meeste winkels heeft: inclusief franchisefilialen 301.

LEES OOK: 7 dingen die klanten belangrijk vinden bij webshops en fysieke winkels