Supermarktketen Albert Heijn wil zijn bezorgers mogelijk gaan uitrusten met camera’s. Klanten die niet thuis zijn moeten een veiliger gevoel krijgen als ze kunnen meekijken tijdens het bezorgmoment, schrijft Distrifood.

Volgens Machiel Tiddens van AH Online vinden klanten het nog te eng om een bezorger zonder toezicht toegang te verlenen tot hun huis. Hij zei tijdens het eerste Digital Food-congres in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam dat een camera op de bezorger een optie kan zijn om de angst weg te nemen.

Eind 2018 voerde Albert Heijn al een test uit met een slim deurslot, waarbij klanten op afstand de bezorger binnen kunnen laten. Maar dat bleek volgens Tiddens niet succesvol genoeg om in deze vorm in te voeren. Toch blijkt de behoefte bij klanten om niet thuis te hoeven zijn tijdens de bezorging nog altijd groot.

De bodycams zouden een aanvulling kunnen zijn op het slimme deurslot. Of er binnenkort ook daadwerkelijk mee getest gaat worden is volgens Distrifood niet bekend. Ook niet of dan dezelfde pilotklanten meedoen.

Albert Heijn is sowieso bezig met het sneller en flexibeler maken van de bezorging. Komende zomer gaat de supermarkt een proef doen met een bezorgrobot op de campus in Eindhoven. De robot gaat lunches rondbrengen en weet zelf de student of de medewerker te vinden die de bestelling heeft gedaan.

Lees hier meer over supermarkten en thuisbezorging:

Lees ook op Business Insider