Adidas verwacht dat zijn nettowinst in de komende vijf jaar jaarlijks met circa 15 procent toeneemt. De omzetgroei zal, na correctie voor wisselkoerseffecten, zo’n 7 à 9 procent per jaar zijn. Dat stelde de Duitse sportartikelengigant donderdag.

De beoogde groei moet worden gerealiseerd door een versnelde productinnovatie en een focus op een aantal grote wereldsteden. Bestuursvoorzitter Herbert Hainer stelde in een toelichting dat snelheid ,,één van de drie voornaamste mantra’s” wordt. Hij wil de ontwikkelingstijd van nieuwe producten verkorten zodat ze eerder in de winkels liggen.

Adidas zal een groter deel van zijn investeringsbudget dan eerder werd aangegeven gebruiken om de verkopen in Los Angeles, New York, Londen, Parijs, Shanghai en Tokio op te stuwen. Het concern mikt op een omzet van meer dan 22 miljard euro in 2020.

Lees ook

Superschoen helpt Adidas in strijd om hardloper

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl